Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur | 6:e upplagan

Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur | 6:e upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2007
  • Författare: Bo Bergström
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
199
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Fanny , Svedala

Verifierad säljare

Skickar snabbt

Toppsäljare

Du sparar 170 kr (46%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
3 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma. Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden? Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.

Produktinformation

Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Förlag:
Carlsson Bokförlag AB
Upplaga:
6
Utgiven:
2007-08-24
ISBN:
9789173310703
Sidantal:
315

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny