Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profilering i vår visuella kultur | 10:e upplagan
- Danskt band, Svenska, 2016
- Författare: Bo Bergström
- Betyg:
Välj skick:
Skickas inom 2-3 vardagar
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Fler utgåvor
-
Effektiv visuell kommunikation : Om nyheter, reklam, information och profil (2021)
435 kr
-
Effektiv visuell kommunikation (2017)
158 kr
-
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur (2012)
110 kr
-
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (2009)
109 kr
-
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur (2007)
199 kr
Beskrivning
Den tionde upplagan är här med uppdaterat och utvecklat verbalt och visuellt material. Tre områden har nu en mer framskjuten plats genom fylligare presentation. Ett är den nya journalistiken som fått delvis ny inriktning och nya plattformar främst i de sociala medierna. Ett annat behandlar den genreupplösning som växer fram i medielandskapet. Gränser mellan exempelvis journalistik och reklam har till och från och delvis suddats ut med ett nytt medieuttryck som följd. Ett tredje område berör kommunikatörernas etik och ansvar som givetvis funnits med i tidigare upplagor men nu utökats. I övrigt ges insikter i det dramaturgiska berättandet, i de olika rollerna på de aktuella arbetsplatserna, i det strategiska arbetet som föregår budskapsutformningen, i hur vi alla i egenskap av allmänhet eller målgrupp påverkas av texterna, bilderna, formerna, färgerna och i hur de kreativt och relevant ska ges form och innehåll, i hur ett företag långsiktigt bör profilera sig samt i ett kapitel som kan stadga upp en ofta förbisedd verksamhet att få texter och bilder att samspela på ett lockande sätt. Där har ni läsare EVK10 (som den ofta kallas) inte utan stolthet från oss som producerat. Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Produktinformation