Förlag | Telegram Bokförlag |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 1994-02-01 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 93 |
ISBN | 9789177383529 |
Kategori(er) |
"Det var en gång ett företag som sökte en ny VD." Så börjar Myten om moroten. Den person som får VD-posten har en ny, fräsch syn på ledarskap - och inte minst på motivation. Hans något förvånande budskap är att han inte tänker motivera sina medarbetare. Däremot vill han skapa förutsättningar för att de ska hitta sin egen, inre motivation. Han talar också om vilka förväntningar han har på personalen och vilka förväntningar den kan ha på honom.
Boken är uppbyggd kring mötet mellan den nye chefen och personalen. Och det blir en kommunikation i båda riktningarna. De anställda luftar sina tvivel och får handfasta svar på sina frågor. Företagets VD förmedlar författarnas syn på mening och motivation i arbetet - något som gagnar såväl effektivitet som livsglädje.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
6
5
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.