Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Idrott och city-marketing | 0:e upplagan

Idrott och city-marketing | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2008
  • Författare:
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
109
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Anna , Ängelholm

Toppsäljare

Skickar snabbt

Verifierad säljare

Du sparar 199 kr (65%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
2 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Idrott tillmäts allt större betydelse ? för hälsa och integration, för tillväxt och city-marketing. Idrott har i ökad utsträckning använts för att vitalisera och marknadsföra större europeiska städer, till exempel Manchester, Sheffield och Rotterdam, men även svenska städer som Malmö och Landskrona. Framgångsrika idrottslag, välbesökta evenemang och högklassiga arenor har blivit allt viktigare, både i ett regionalt och i ett internationellt perspektiv.Idrott och city-marketing tar sin utgångspunkt i idrottens marknadsförings potential och behovet att profilera städer som turistmål. Modern marknadsföring fokuserar städer som evenemangscentra, och idrotten har på senare tid utvecklats till evenemang med betydande publik dragningskraft som dessutom skapar viktiga sekundära tillväxteffekter.Bidragen i denna bok visar emellertid att verklighetens komplexitet i form av invånare av skiftande slag, olika och ibland motstridiga intressenter, lokala särdrag, väderförhållanden, säkerhetsföreskrifter, medvetet och omedvetet utestängande av personer, grupper och aktiviteter, svårbedömda kalkyler, media och, inte minst, den mördande konkurrensen ? nu även mellan städer ? gör att idrottsrelaterade satsningar inte nödvändigtvis är en spikrak väg mot guld och gröna skogar.Bokens texter har i huvudsak en regional utgångspunkt, med flera lokala exempel, men de övergripande resonemangen och analyserna äger en allmängiltighet som överskrider såväl regionala som nationella gränser. Idrott och city-marketing har en naturlig plats på landets sport management-utbildningar. Boken torde därtill vara nyttig läsning för verksamma inom idrotts-, fritids- och turismsektorn på kommunal och regional nivå i hela landet.Karin Book är universitetslektor i fritidsvetenskap, och Bo Carlsson är professor i idrottsvetenskap. Båda är verksamma vid Enheten Idrottsvetenskap, Malmö högskola.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Bokförlaget idrottsforum.org
Upplaga:
0
Utgiven:
2008-10-03
ISBN:
9789185645053
Sidantal:
232

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny