av Eva Eriksson, Ingegerd Pettersson och Pär Furå
Förlag | Hands-On Science Text |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2007-06-01 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 114 |
ISBN | 9789185859009 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Har platsen någon betydelse för lärandet?
att gå utanför klassrummet och använda verkligheten i undervisningen, är nödvändigt för alla elever, framför allt för barn med särskillda behov. Författarna till denna bok har arbetat i många år som specialpedagoger på Åsbackaskolan med elever i olika åldrar och utvecklingsfaser. Boken är tänkt som en inspirationskälla för lärande i utomhusmiljö och riktar sig i första handtill alla som arbetar med elever med ett eller flera funktionshinder. Upplevelsebaserat lärande är grundläggande i dagens skola, därför kan denna bok inspirera till aktiviteter i undervisningen även för andra elevgrupper.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
1
5
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.