Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Talangfabriken Om organisering av kunskap och kreativitet i skivindustrin | 0:e upplagan

Talangfabriken Om organisering av kunskap och kreativitet i skivindustrin | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2015
  • Författare: Thomas Florén
  • Betyg:
121
kr
Helt ny

Skickas inom 18-29 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Den etablerade skivindustrin har i tidigare forskning beskrivits som trög och oförmögen att identifiera och utveckla genuint ny musik och nya artister. Denna förmåga har istället tillskrivits mindre skivbolag, enskilda individer och outsiders.Thomas Florén försöker i sin avhandling skapa en djupare förståelse för de processer i vilken denna tröghet uppstår men även, och framför allt, beskriva, förklara och förstå de processer i vilka förändring och dynamik uppkommer. Avhandlingen kretsar kring skivbolagens och enskilda aktörers förmåga att identifiera ny musik och nya talanger. Avhandlingen spänner över två sociologiska fält, organisations- och kunskapssociologi vilka utgör avhandlingens teoretiska ramverk.Skivbolag beskrivs agera i ett spänningsfält mellan en rad motpoler som exempelvis konst och kommersialism, kultur och ekonomi, artist och skivköpare, kunskap och kreativitet. Men dessa motpoler är inte uteslutande utan förutsätter och står i ett ömsesidigt beroendeförhållande till varandra.

Produktinformation

Kategori:
Kultur
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Stockholm University
Upplaga:
0
Utgiven:
2015-09-02
ISBN:
9789186071462
Sidantal:
205

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny