Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Varumärkenas fält - produktion av erkännande i Stockholms reklamvärld | 0:e upplagan

Varumärkenas fält - produktion av erkännande i Stockholms reklamvärld | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2015
  • Författare: Raoul Galli
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
150
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Klara , Vallentuna

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 29 kr (16%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
5 st i lager
Välj butik

Beskrivning

I Varumärkenas fält ställs frågor som: Hur vinner man erkännande i Stockholms reklamvärld? Hur säljer reklamproducenter detta erkännande till sina uppdragsgivare? Vad för slags erkännande är statliga reklamköpare ute efter att vinna genom sitt samarbete med prisbelönta och erkända reklamproducenter? I kontrast till en spridd föreställning att reklamen "speglar samhället" är grundantagandet i denna studie att reklamen i första hand speglar den värld som skapar den, dvs. reklamvärlden. Det är människorna i detta mikrokosmos vars föreställningar och idéer om samhället som reklamen primärt reflekterar - men först efter att prismatiskt ha brutits genom ett fält. Frågan är därför hur detta fält är socialt och mentalt strukturerat. Utkikspunkten är en globalt verksam amerikansk reklambyrås Stockholmskontor, där dagliga deltagarobservationer utförts under ett års fältarbete.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Stockholm University
Upplaga:
0
Utgiven:
2015-09-02
ISBN:
9789186071967
Sidantal:
353

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny