Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
En himla många kanaler : flerkanalpublicering i svenska mediehus | 0:e upplagan

En himla många kanaler : flerkanalpublicering i svenska mediehus | 0:e upplagan

  • Board book, Svenska, 2011
  • Författare:
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
256
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Simon , Norrfjärden

Verifierad säljare

Du sparar 57 kr (18%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Forskningsprojektet Flerkanalpublicering är ett försök att ta ett helhetsgrepp i beskrivningen av hur dagstidningar förvandlas till mediehus och av drivkrafterna bakom utvecklingen. Det är också ett försök att analysera hur de olika typerna av drivkrafter relaterar till varandra och hur detta förändrar strukturer och maktrelationer i medieföretagen.I kapitel 2 görs en genomgång av svensk och internationell forskning om flerkanalpublicering. I kapitel 3 redovisas mediehusens olika kanaler under 2009 utifrån en innehållsanalys av nyhetssajter och rapportering i branschpress. Dessutom presenteras de fem mediehus som är föremål för fallstudierna. I kapitel 4 analyseras mediehusens nätbaserade kanaler, främst utifrån de fem fallstudierna, och i kapitel 5 görs en särskild fördjupning i tv-strategier och rörlig bild i de fem mediehusen. I kapitel 6 analyseras teknikens roll som drivkraft, både internt inom medieföretaget och i samhället i stort. I kapitel 7 analyseras de ekonomiska drivkrafterna och gamla och nya affärsmodeller. I kapitel 8 diskuteras resultaten utifrån teorier om medieutveckling och vad utvecklingen innebär för medieföretagen som institutioner.

Produktinformation

Bandtyp:
Board book
Språk:
Svenska
Förlag:
Nordicom
Upplaga:
0
Utgiven:
2011-10-26
ISBN:
9789186523251
Sidantal:
175

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny