av Pasi Sahlberg och Asko Leppilampi
Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 1998-05-20 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 192 |
ISBN | 9789188298416 |
Kategori(er) |
Samarbetsinlärning innebär att lära sig tillsammans i mindre grupper. Men det handlar inte om grupparbete i vanlig mening där ibland somliga elever kanske inte lär sig någonting alls och det synliga resultatet av gruppens arbete är det enda som räknas.
Läs mer
Samarbetsinlärningens idé är att processen i gruppen - det sociala samspelet - är lika viktig som de kunskapsmässiga målen. Alla i gruppen har ansvar för allas lärande, ett bra sätt att nå kunskapsmålen. Samarbetsinlärning är välkänd i många länder som Cooperative Learning och har bl.a. tack vare författarna till denna bok blivit ett viktigt inslag i finländsk skolutveckling.
Om författarna
Ped.Dr Pasi Sahlberg ansvarar för utveckling av utbildning och forskning vid Utbildningsstyrelsen i Helsingfors. Han har lång erfarenhet som lärare inom grund- och gymnasieskola och som lärarutbildare. De senaste åren har han varit knuten som sakkunnig och konsult till utbildningsprogram inom EU.
Asko Leppilampi har över 20 års erfarenhet som lärare, rektor och lärarfortbildare. Sedan några år verkar han som konsult och utbildare inom skola och näringsliv inom sitt specialområde samarbetsinlärning som han kopplar till den lärande organisationen.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
7
7
5
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.