Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Riskerna med varumärken, produkter och reklam | 0:e upplagan

Riskerna med varumärken, produkter och reklam | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2018
  • Författare: Jakob Gottlieb, Mats Lundberg, Anette Henrysson
  • Betyg:
310
kr
Helt ny

Skickas inom 13 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

En praktisk handbok för varje företagsledare, kommunikationschef och reklamleverantör med 35 illustrerande rättsfall. Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Denna övergripande bok fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Marknadsdomstolen. ?Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ? − Ingela Stenson, kommunikationsexpert ?Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte har gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.? Francesca O Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i Stockholm Jakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver HM Group AB. Konsultbyrån levererar kommunikation, webb programmering och produktutveckling. Hans ambitioner är att bli styrelseproffs. Anette Henrysson och Mats Lundberg är båda praktiserande jurister, specialiserade på immaterialrätt och verksamma på patentbyrån Groth & Co

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Vulkan
Upplaga:
0
Utgiven:
2018-06-20
ISBN:
9789188809957
Sidantal:
165

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny