Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
MedieSverige 2021 | 0:e upplagan

MedieSverige 2021 | 0:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2022
  • Författare: Ulrika Facht, Jonas Ohlsson
  • Betyg:
282
kr
Helt ny

Skickas inom 7-22 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Strukturen för medierna och marknaden för dem utvecklas i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2021 får läsaren en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen. MedieSverige 2021 bygger på ett rikt datamaterial från en rad olika källor. Rapporten riktar sig till studenter, lärare, forskare, journalister, beslutsfattare och alla andra som vill lära sig mer om utvecklingen på den svenska mediemarknaden. Den första utgåvan av rapportserien MedieSverige utkom för över 30 år sedan. MedieSverige 2021 utgör den fjortonde volymen i serien. Rapporten är skriven av Ulrika Facht och Jonas Ohlsson vid Nordicom, Göteborgs universitet.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Förlag:
Nordicom
Upplaga:
0
Utgiven:
2022-09-29
ISBN:
9789188855435
Sidantal:
96

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny