Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Gratis? | 1:a upplagan

Gratis? | 1:a upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2009
  • Författare: Andreas et al Ekström
  • Betyg:
152
kr
Helt ny

Skickas inom 11 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Varför talar vissa om ett gratissamhälle?
Kommer allt som kan bli digitalt verkligen vara gratis?
Hur ska i så fall filmer, musik, dataspel och litteratur bekostas?
Vilka sätt är möjliga?
Riskerar vi att få en "skitkultur" eller bara ökad mångfald?

Diskussionen kring upphovsrätt, internet och skapandets villkor är ofta polariserad. Den här essäsamlingen vill komma med nya och olika infallsvinklar, liksom undersöka konsekvenser av olika avvägningar. Skribenterna utgörs av både journalister, artister, forskare och entreprenörer.

PÅ JÄTTARS AXLAR
Författaren och frilansjournalisten Isobel Hadley-Kamptz reflekterar över skapandets natur och betydelsen av att låna av andra.

ÄLSKADE FILDELNING
Artisten och telekomingenjören Martin Rolinski beskriver musikskapandets villkor och hur fildelningen kan bli musikbranschens räddning.

SKAPANDET I VAR MANS HAND
Skribenten och entreprenören Linda Skugge menar att smakdomarnas och de stora kulturföretagens tid är över och att författaryrket alltid varit underbetalt.

VÄLKOMMEN TILL EN TRÅKIGARE VÄRLD
Dataspelsutvecklaren Martin Walfisz berättar historien om hur hans studentprojekt blev ett av Sveriges mest framgångsrika dataspelsföretag.

YES YOU CAN! OBAMA, MILLENNIALS OCH DEN NYA AMERIKANSKA DRÖMMEN
Affärsutvecklaren och omvärldsanalytikern Joakim Båge beskriver den digitala omvälvningens effekter för ett litet medieföretag i Hollywood.

MUSIKEN OCH FRAMTIDENS INTERNET
Forskaren Daniel Johansson analyserar hur teknikutvecklingen påverkar musikvärlden och hur nya tekniker kan erbjuda lösningar.

MYCKET MER ÄN GRATIS
Bonnierledningens affärsutvecklare Sara Öhrvall utforskar de etablerade medieaktörernas utmaningar och möjligheter och definierar fem framtida funktioner.

Produktinformation

Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Förlag:
Brouwers & Rådström förlag
Upplaga:
1
Utgiven:
2009-08-17
ISBN:
9789197491990
Sidantal:
192

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny