Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Nextopia : livet, lyckan och pengarna i förväntningssamhället | 0:e upplagan

Nextopia : livet, lyckan och pengarna i förväntningssamhället | 0:e upplagan

  • Pocket, Svenska, 2009
  • Författare: Micael Dahlén
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
82
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Julia , Stockholm

Verifierad säljare

Toppsäljare

Skickar snabbt

Du sparar 12874 kr (99%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Hur kan grapefruktjuice smaka apelsinjuice? Varför är man lyckligare före giftermålet än efter? Hur kunde iPhone utses till världens bästa telefon innan den nått handeln?

Svaret är förväntningar. Förväntningar har också lett till att imorgon blivit viktigare än idag. I en tid när allt är tillgängligt har vi blivit allt mer intresserade av vad som väntar runt hörnet.

Den här boken kombinerar samhällsanalysen och hjälper dig att förstå dina personliga val och känslor. Hur och varför vi människor strävar vidare mot nästa sak - mot ett nextopia - och hur företag bör arbeta liksom effekter av en uppkopplad värld. I Förväntningssamhället finns det gott om möjligheter för att bli lycklig. Samtidigt har det aldrig varit svårare att förbli lycklig.

" Gillade du den lysande "Freakonomics" kommer du att gilla "Nextopia". "
Fredrik Virtanen i Aftonbladet

" Jag älskar den här boken. Dahlén skriver om vill ha allt just nu-samhället. Ja exakt, jag vill ha uppföljaren till nextopia NU! Synd att den inte finns ett knapptryck bort. "
Linda Skugge, skribent och vd Vulkan.se

" Handen på hjärta, ingen varumärkesägare kan läsa Handelsprofessorn Micael Dahléns "Nextopia" om förväntningssamhället, utan att bli lite nervös. "
Pontus Schultz, Veckans Affärer

" Utan att den tar upp det förklarar även Handelsprofessorns utmärkta bok varför hela popbranschen är uppbyggd kring att hitta "the next big thing". "
Jan Gradvall i Dagens Industri

" Du kan klara dig utan att läsa Nextopia, men det är en chansning jag inte rekommenderar. "
Carl Fredrik Sammeli, grundare Prime-gruppen

" Nextopia landar i gråzonen mellan managementlitteratur och självhjälpsbok... "
Dagens Nyheter

" Micael Dahlén är 2000-talets mest intressanta och kreativa tolk av konsumenten och samtiden. "
Johan Sjökvist, vd Starcom Sverige

Micael Dahlén är professor på Handelshögskolan i Stockholm. Den här pocketutgåvan är en uppdatering av hans femte bok, som började och fortsätter med bloggen nextopia.info.

Produktinformation

Bandtyp:
Pocket
Språk:
Svenska
Förlag:
Brouwers & Rådström förlag
Upplaga:
0
Utgiven:
2009-09-10
ISBN:
9789197836807
Sidantal:
240

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny