av J.T. Wibrink
Förlag | Texicon förlag AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2024-09-27 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 128 |
ISBN | 9789198424744 |
Kategori(er) |
Media & kommunikation |
En Förläggares hemlighet till Framgång är en ovärderlig guide för alla som drömmer om att ge ut sin egen bok. Här avslöjas steg för steg hur hela bokutgivningsprocessen ser ut, från manus till att boken når sina läsare.
Lär dig vilka hjälpmedel som finns för att skapa ett omslag som fångar ögat och formge text för en bekväm läsupplevelse. Boken innehåller allt ifrån tips om typografi och layout till hur du använder verktyget Adobe InDesign för att skapa ett professionellt resultat.
Upptäck vilka program som är oumbärliga för att ta din bok från manuskript till tryck. Boken guider dig genom användningen av InDesign samt hur du förbereder filer för publicering, skapar en tryckfärdig pdf, skapar E-pub-filer för digital publicering.
Du får också insikter i tryckningsprocessen, vad man ska tänka på innan du beställer tryckning och vad du ska kontrollera före och efter provtryck.
Boken tar också upp hur du prissätter boken och hur du prognosterar framtida intäkter och kostnader baserade på produktions- och försäljningskostnader och vinstmarginaler. Lär dig också om olika prissättningsstrategier för e-böcker och tryckta böcker.
Vad är hemligheten bakom framgångsrik bokförsäljning? Här får du råd om hur du når din målgrupp genom sociala medier, bokmässor och direktförsäljning. Du får också insikter i hur du kan utnyttja digital markandsföring och samarbeten för att bygga upp ett varumärke kring din bok.
Med "En förläggarens hemlighet till framgång" får du alla verktyg och insikter för att lyckas i bokbranschen, oavsett om du vill ge ut en bok eller arbeta inom branschen.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
5
9
8
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.