Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Fundamentals of Game Design | 2:a upplagan

av Ernest Adams

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2009-09-01
Upplaga 2
Fler upplagor 2013/3
Antal sidor 700
ISBN 9780321643377
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

To create a great video game, you must start with a solid game design: A well-designed game is easier to build, more entertaining, and has a better chance of succeeding in the marketplace. Here to teach you the essential skills of player-centric game design is one of the industry's leading authorities, who offers a first-hand look into the process, from initial concept to final tuning. Now in its second edition, this updated classic reference by Ernest Adams offers a complete and practical approach to game design, and includes material on concept development, gameplay design, core mechanics, user interfaces, storytelling, and balancing. In an easy-to-follow approach, Adams analyzes the specific design challenges of all the major game genres and shows you how to apply the principles of game design to each one. You'll learn how to: * Define the challenges and actions at the heart of the gameplay. * Write a high-concept document, a treatment, and a full design script. * Understand the essentials of user interface design and how to define a game's look and feel. * Design for a variety of input mechanisms, including the Wii controller and multi-touch iPhone.* Construct a game's core mechanics and flow of resources (money, points, ammunition, and more). * Develop appealing stories, game characters, and worlds that players will want to visit, including persistent worlds. * Work on design problems with engaging end-of-chapter exercises, design worksheets, and case studies. * Make your game accessible to broader audiences such as children, adult women, people with disabilities, and casual players. "Ernest Adams provides encyclopedic coverage of process and design issues for every aspect of game design, expressed as practical lessons that can be immediately applied to a design in-progress. He offers the best framework I've seen for thinking about the relationships between core mechanics, gameplay, and player-one that I've found useful for both teaching and research." - Michael Mateas, University of California at Santa Cruz, co-creator of Facade

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 7 

 2 

 6 

 0 

 8 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng