Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsrätten : en introduktion | 5:e upplagan

Marknadsrätten : en introduktion | 5:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2010
  • Författare: Per Jonas Nordell
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
66
kr
Slitet skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 176 kr (73%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
6 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden ? konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren. Det gäller bl.a. ändringar i upphandlingslagstiftningen och den nya radio och TV-lagen. Organisationen för självreglering på det marknadsföringsetiska området har resulterat i den nyinrättade Reklamombudsmannen. Uppdateringar har gjorts med hänsyn till utvecklingen i EU och nationell rättspraxis.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
5
Utgiven:
2010-10-06
ISBN:
9789139205692
Sidantal:
149

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny