Förlag | Studentlitteratur AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2021-07-07 |
Upplaga | 2 |
Fler upplagor | 2004/1 |
ISBN | 9789144152622 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Att duktiga pedagoger måste ha något mer än goda ämneskunskaper och lämplig pedagogik blir tydligt när individualiseringen ökar och det ställs större krav på läraren som person. Vad säger lärare till en arg förälder, en missnöjd elev eller en kollega som är svår att samarbeta med? Och vad gör de med alla de känslor som väcks i sådana situationer? Hur kommer det sig att en del pedagoger verkar klara svåra samtal och konflikter mycket bättre än andra? Undervisning är både en intellektuell och en emotionell process. Den här boken beskriver vad emotionell och relationell kompetens innebär och hur den kan påverka sättet att hantera olika vardagssituationer i skolan. Möjligheten att dela sina erfarenheter med kollegor och reflektera över det som händer i lärarens vardagsarbete underlättar utvecklingen av ett professionellt omdöme och bidrar till att öka undervisningens kvalitet. Ämnet är ännu mer aktuellt i dag än när boken kom ut 2004 och den ges därför nu ut i en reviderad och uppdaterad utgåva. Boken är avsedd för lärarutbildningen och fortbildning av olika yrkesgrupper inom skola och omsorg.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.