Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsföring - modeller och principer | 3:e upplagan

Marknadsföring - modeller och principer | 3:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2016
  • Författare: Carl Gezelius, Per Wildenstam
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
213
kr

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 377 kr (64%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
9 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden. Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har tillkommit. Boken innehåller även nytt material om varumärken, t.ex. extra material om varumärkesidentitet, varumärkeslivscykeln och varumärkesplattformen. Även nya texter om behovssegmentering och positioneringsstrategier har lagts till. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH. I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.Kursdeltagare har ofta svårt att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna ligger inte på det språkliga planet, utan i det enkla faktu

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
3
Utgiven:
2016-06-07
ISBN:
9789152334072
Sidantal:
486

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny