av Carl Gezelius och Per Wildenstam
Förlag | Sanoma utbildning |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2007-11-27 |
Upplaga | 1 |
Fler upplagor | 2011/2, 2016/3, 2018/4, 2020/5 |
Antal sidor | 454 |
ISBN | 9789162265786 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management ↳ Marknadsföring |
Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En helt ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.
I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.
Författarna har i många år undervisat på olika affärsskolor och har med tiden blivit mer och mer medvetna om kursdeltagarnas svårigheter att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som så ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna har inte legat på det språkliga planet, utan i det enkla faktum att många av de exempel som behandlas inte är kända i Sverige.
Studenter får därför sällan några naturliga associationer till det som förklaras. Ofta är exemplen också hämtade från de största företagen i världen. Ambitionen har därför varit att åstadkomma en bok med så många exempel som möjligt från små och medelstora svenska företag.
Författare:
Carl Gezelius och Per Wildenstam. Båda författarna är mycket efterfrågade som lärare, konsulter och föreläsare.
Avsedd för:
Introducerande kurser i marknadsföring. Boken kan användas av universitet, högskolor, KY-utbildningar, utbildningsföretag och i samband med företagsintern utbildning, men lämpar sig även för självstudier och internutbildning.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
1
9
5
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.