Search

Airline Marketing : Strategies for Success in a Hyper-competitive Environment | 1:a upplagan

av Blaise Waguespack och Scott Ambrose

Ej i lager

Fakta

Förlag Taylor & Francis Ltd
Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2021-03-06
Upplaga 1
Fler upplagor 2021/1
Antal sidor 208
ISBN 9780367178031
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Applying fundamentals of marketing to commercial passenger air transportation, this textbook puts the emphasis on marketing principles and illustrative ways in which airlines can distinguish themselves within the highly competitive global marketplace. Fundamentals in Airline Marketing begins with a survey of current airline business strategies and the macro forces that have shaped the airline industry in the past and will continue to do so in the future. The growing importance of technology is discussed, with the objectives of better understanding customer needs and engaging more effectively with them. The central role of the "customer" is explored through the lens of modern segmentation and branding approaches. Coverage then shifts to the tactical decision areas consisting of the 4Ps – product, place, promotion and price – in which marketers shape and execute their strategies. The book concludes with a focus on executing marketing initiatives internally through customer-facing employee groups and externally through the measurement and management of the customer experience. This textbook is written primarily for undergraduate college students enrolled in aviation business administration programs and related courses. It will also serve as an accessible primer on airline marketing for industry professionals not presently working in marketing and for frontline airline employees seeking to learn more about marketing relevant to their context.
Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 5 

 7 

 8 

 7 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng