Search

Brand Culture | 1:a upplagan

av Miriam Salzer-Mörling och Jonathan Schroeder

Köp begagnad bok

Ej i lager. Bevaka denna bok.

Köp ny bok

Fakta

Förlag Taylor & Francis Ltd
Språk Svenska
Bandtyp Pocket
Utgiven 2005-11-24
Upplaga 1
Antal sidor 240
ISBN 9780415355995
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

This fascinating book shows that neither managers nor consumers completely control branding processes - cultural codes constrain how brands work to produce meaning. Placing brands firmly within the context of culture, it investigates these complex foundations. Topics covered include: the role of consumption brand management corporate branding branding ethics the role of advertising. This excellent text includes case studies of iconic international brands such as LEGO, Nokia and Ryanair, and analysis by leading researchers including John M.T. Balmer, Stephen Brown, Mary Jo Hatch, Jean-Noel Kapferer, Majken Schultz, and Richard Elliott. An outstanding collection, it will be a useful resource for all students and scholars interested in brands, consumers and the broader cultural landscape that surrounds them. (Bookdata)
Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 5 

 9 

 8 

 0 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng