Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Public Relations and Social Theory | 1:a upplagan

av Magnus Fredriksson, Oyvind Ihlen och Betteke Van Ruler

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Taylor & Francis Ltd
Språk Engelska
Bandtyp Pocket
Utgiven 2009-02-09
Upplaga 1
Fler upplagor 2018/2
Antal sidor 376
ISBN 9780415997867
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

"Public Relations and Social Theory" broadens the theoretical scope of public relations through its application of the works of prominent social theorists to the study of public relations. The volume focuses on the work of key social theorists, including Jurgen Habermas, Niklas Luhmann, Michel Foucault, Ulrich Beck, Pierre Bourdieu, Anthony Giddens, Robert Putnam, Erving Goffman, Peter L. Berger, Gayatri Chakravorty Spivak, Bruno Latour, Leon Mayhew, Dorothy Smith and Max Weber. Unique in its approach, the collection demonstrates how the theories of these scholars come to bear on the understanding of public relations as a social activity. Understanding public relations in its societal context entails a focus on such concepts as trust, legitimacy, understanding, and reflection, as well as on issues of power, behavior, and language. Each chapter is devoted to an individual theorist, providing an overview of that theorist's key concepts and contributions, and exploring how these concepts can be applied to public relations as a practice.Each chapter also includes a box giving a short and concise presentation of the theorist, along with recommendation of key works and secondary literature. Overall, this volume will enhance understanding of theories and their applications in public relations, expanding the breadth and depth of the theoretic foundations of public relations. It will be of great interest to scholars and graduate students in public relations and strategic communication.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 6 

 7 

 0 

 9 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng