Förlag | Springer Nature |
Språk | Engelska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2020-11-04 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 191 |
ISBN | 9781349715756 |
Kategori(er) |
This book explores the ways in which notions of childhood are being influenced by a rapidly expanding consumer-media culture in the 21st Century. It has been argued that new stages of childhood are being created and defined by children’s role as consumers. The concept of ‘tween’, girls aged between 9 and 14, has generated the greatest debate. While the fantasy world of ‘tween’ offers girls a space to fashion a young, feminine identity it has been widely argued that the consumer-media’s messages pressure tween girls to consume and adopt highly sexualised appearances and behaviours.
The author considers how the art of consumption for ‘tween’ girls is intrinsically linked with their desire for independence and belonging, and how their consumption is interwoven with other important social and cultural influences.
The book will be of interest to scholars and students in the fields of Childhood and Youth Studies, Cultural Studies, Feminist and Women’s Studies and Sociology.
Hittills har vi återanvänt
2
4
6
1
1
4
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.