Search

Strategic Management in the Media : Theory to Practice | 1:a upplagan

av Lucy Küng

Ej i lager

Fakta

Språk Engelska
Bandtyp Inbunden
Utgiven 2008-04-11
Upplaga 1
ISBN 9781412903127
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

"This book provides vital insights into the elements of strategy and their application to media firms. Solidly grounded in theory but not pedantic, it is essential reading for those who make or wish to comprehend choices of media companies."
- Robert Picard, University of Jönköping

"Insightful, contextually analytical, yet easy to comprehend, Strategic Management in the Media successfully applies the adaptive and interpretative areas of strategic theory in the media sectors. It provides a unique perspective in which common themes linking media strategy and industry environment are thoughtfully discussed."
- Sylvia M. Chan-Olmsted, University of Florida

"...an invaluable asset for students of media management. The use of pertinent examples and case studies throughout brings the analysis to life and contributes to a highly readable introduction."
- Gillian Doyle, University of Glasgow


This book is a comprehensive, accessible and expert introduction to strategy within a media management context.

It is divided into two parts - part one providess an introduction to and overview of the media industry from a strategic management perspective, looking in detail at the sectors that together comprise the industry - newspaper, book and magazine publishing, music, radio and television - and the strategic forces at work in each. This provides the foundation for part two, which analyses a number of strategic topics central to the media sector, such as technological change, organisational structure, leadership, and creativity and innovation.

The chapters follow the same structure: the relevant theory is outlined, its application to the media industry is discussed, and case studies from the media industry are used to illustrate the theory and illuminate its relevance for the media field. The cases and examples used come from all sectors of the industry and a range of geographic regions and include News Corporation, Endemol, BBC, Bertelsmann, CNN, MTV, Disney and Pixar.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 6 

 0 

 9 

 0 

 9 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng