Search

Assessment of Learning | 1:a upplagan

av Wynne Harlen m.fl. (red.)

Ej i lager

Fakta

Språk Engelska
Bandtyp Inbunden
Utgiven 2007-10-02
Upplaga 1
ISBN 9781412935180
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

This book takes a critical look at how students' achievements are assessed for a range of purposes, from reporting progress to selection and qualification. It considers the relationship between what is taught, and how, and what and how learning outcomes are assessed. The impact of using assessment results for setting targets and evaluation of provision for learning is also discussed.

The pros and cons of using tests and examinations and alternatives based on the judgments of teachers are considered in terms of four key criteria: validity, reliability, impact and required resources. Evidence from research and examples of current practice in different countries within and outside the UK support the case for making more and better use of teachers' judgments in assessment of learning. In this way assessment of learning (summative assessment) can be compatible with assessment for learning (formative assessment).

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 3 

 0 

 6 

 0 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng