Search

Visual Communication : Understanding Images in Media Culture | 1:a upplagan

av Giorgia Aiello och Katy Parry

Köp begagnad bok

Ej i lager. Bevaka denna bok.

Köp ny bok

Fakta

Förlag SAGE Publications Ltd
Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2019-12-02
Upplaga 1
Fler upplagor
ISBN 9781412962247
Kategori(er) Media & kommunikation
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

In today’s digital media environment we are creating and consuming more images than ever before. From the importance of image in politics, to the ubiquity of the ‘selfie’ across social media platforms, visual communication is increasingly central to our everyday mediated lives.

It is more important than ever to examine the social and cultural implications of mediated images – but how can we really interrogate the work that images do?

Visual Communication: Understanding Images in Media Culture provides a theoretical and empirical toolkit to do just that. It explores a range of approaches to visual analysis, while also providing a hands-on guide to applying a diverse range of methods to your own work. The book:

  • Illustrates multiple perspectives, from content analysis and semiotics, to multimodal and critical discourse analysis.
  • Explores the centrality of images to issues of identity and representation, politics and activism, and commodities and consumption.
  • Brings theory to life with a host of original case studies, from celebrity videos on YouTube and civil unrest on Twitter, to the lifestyle branding of Vice Media and Getty Images.
  • Shows you how to combine approaches and methods to best suit your own research questions and projects.  

An invaluable guide to analysing contemporary media images, this is essential reading for students and researchers of visual communication and visual culture. 

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 5 

 7 

 7 

 9 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng