Search

International Business Strategy in Emerging Country Markets

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Marston
Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2008-03-01
Antal sidor 320
ISBN 9781847209603
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Hans Jansson shows how emerging country markets have become increasingly important arenas for the business activities of multinational corporations (MNCs). New key markets such as Asia and Eastern Europe are set to be the main areas for future expansion of most Western MNCs. However, these firms have experienced various strategic problems in these emerging markets, mainly regarding social responsibility and environmental issues, and relations with governments. This book explores business strategies in these markets and how the associated problems are resolved. The book outlines and develops an integrated and pragmatic socio-economic approach towards undertaking effective MNC strategy in emerging country markets.This, labelled the 'institutional network approach' (INA), applies a new strategic perspective to international business operations and emphasizes the continuous interplay between institutions and networks in designing and executing global strategies. The INA integrates the shareholder and stakeholder viewpoint into a comparative holistic perspective of international business strategy based on a broader societal approach.This book will strongly appeal to postgraduate students, researchers and academics focusing on international business strategy. It will also equip managers and consultants with frameworks and tools to facilitate a deeper understanding of strategic issues.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 0 

 7 

 5 

 7 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng