Search

Understanding Luxury Fashion : From Emotions to Brand Building | 1:a upplagan

av Isabel Cantista och Teresa Sádaba

Ej i lager

Fakta

Förlag Springer Nature
Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2020-11-19
Upplaga 1
Antal sidor 284
ISBN 9783030256562
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Offering an original contribution to the field of luxury and fashion studies, this edited collection takes a philosophical perspective, addressing the idea that humans need luxury. From this framework it delves deep into two particular dimensions of luxury, emotions and society, and concludes with cases of brand building in order to illustrate the two dimensions at work. Comparative analysis between countries is brought together with an emphasis on China. Chapters address the ongoing growth in the market, as well as the significant changes in the sector brought about by fast international expansion and an increased focus on ethical supply and sustainability, making the book an insightful read for scholars of fashion business, luxury and branding.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 6 

 0 

 4 

 3 

 1 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng