Onsdag 20:e november byter Campusbokhandeln namn till Adlibris Campus - Läs mer här

Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Praxisorientiertes Online-Marketing : Konzepte – Instrumente – Checklisten | 4:e upplagan

av Ralf T. Kreutzer

Köp begagnad bok

Ej i lager. Bevaka denna bok.

Köp ny bok

Fakta

Förlag Springer Nature
Språk Tyska
Bandtyp Övrigt
Utgiven 2021-01-16
Upplaga 4
Fler upplagor
Antal sidor 284
ISBN 9783658319892
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Kunden verbringen inzwischen viel Zeit online. So folgen Unternehmen ihren Kunden ins Internet – B-to-B wie B-to-C gleichermaßen. Dieses Buch beantwortet die wichtigsten damit verbundenen Fragen und präsentiert konkrete Lösungskonzepte, Erfolgsstrategien und zahlreiche Checklisten – von der kanalübergreifenden Ausgestaltung der Customer-Journey über das Controlling bis zur Berücksichtigung rechtlicher Rahmenbedingungen. Den Unternehmen wird bewährtes und neues Handwerkszeug präsentiert, mit dem sie den Einsatz von Marketing-Budgets im Online-Bereich effektiv und effizient gestalten können. 

In der 4., vollständig überarbeiteten und erweiterten Auflage wurden zentrale Neuerungen in der Online-Welt eingeordnet. Insbesondere wurden die „Plattformen für den Einsatz des Social-Media-Marketings“ grundlegend überarbeitet und es wird auf neue Entwicklungen – z. B. TikTok, Voice-Search, Page-Experience, Text-Performance-Analyse etc. – wesentlich stärker eingegangen. Bei den rechtlichen Rahmenbedingungen wurden von den Rechtsanwältinnen Julia Blind und Rebekka Stumpfrock neue Abschnitte über Datenschutzhinweise und Influencer-Marketing eingearbeitet. 

Die neu hinzugekommenen ergänzenden Flashcards dienen der Wissensüberprüfung und unterstützen den optimalen Lernerfolg.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 6 

 2 

 3 

 6 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng