Search

Riv servicefabrikerna : den (o)rimliga guiden till ledarskap och förändring | 1:a upplagan

av Jonas Astrup Beck och Kristian Astrup Nielsen

Köp begagnad bok

Ej i lager. Bevaka denna bok.

Köp ny bok

Fakta

Förlag Vanguard Uddannelse
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2024-04-16
Upplaga 1
Antal sidor 308
ISBN 9788797324165
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Vi har alla varit kunder i servicefabriken. Servicefabriken producerar service på löpande band. Service som är lika för alla men bra för få. Konsekvensen är dåliga serviceupplevelser till höga kostnader, producerad av uppgivna medarbetare. Det är ett allvarligt problem som kostar samhället dyrt och allt bottnar i det sätt man tänker på ledarskap i servicefabriken. Denna bok representerar en uppgörelse med servicefabrikens misslyckade ledarskapsparadigm. Du som läsare introduceras för ett ledarperspektiv som utgör ett bättre alternativ. Du får också insikt i en förändringsmetod. Den är utformad för att riva ner servicefabrikerna och bygga upp bättre organisationer, utifrån kunderna och in i den organisatoriska verkligheten. Organisationer är inte komplexa system. Komplexitet är något ledningen har skapat. Med nytt ledarskapstänkande och en solid förändringsmetod kommer du att se hur man får arbetet att fungera bättre och hur man skapar meningsfulla förändringar. Du kommer att se många praktiska exempel på hur det kan se ut; allt från försäkringsbranschen, IT och digitalisering, olika tjänstesektorer samt äldreomsorg. Boken är till för alla som vill utforska hur man förstår, leder och förändrar serviceorganisationer som system. Det är både en teoretisk introduktion till systemtänkande eller systemsyn och en praktisk handbok som guidar dig att komma igång i din organisation. Genom fallstudier från ett antal offentliga och privata verksamheter illustreras hur man levererar bättre service, arbetsglädje, lägre kostnader och större omsättning - samtidigt! Välkommen till en orimligt rimlig guide till ledarskap och förändring. Om författarna: Jonas och Kristian har hjälpt flera privata och offentliga serviceorganisationer att introducera systemisk design och ledarskap till förmån för kunder, medborgare, medarbetare och ekonomi. I denna bok ger de en uppfriskande synvinkel på systemiskt ledarskap och delar den praktiska förändringsmetod som de och deras klienter använder.
Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 7 

 6 

 3 

 7 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng