Förlag | Natur & Kultur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2009-10-26 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 220 |
ISBN | 9789127119352 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management ↳ Ledarskap & organisering |
Inom IKEA var det många som tvivlade då Ingvar Kamprad presenterade sin vision om att möblera det ryska folkhemmet. Uppdraget ansågs dömt att misslyckas. Inget annat företag av IKEA:s dignitet skulle ge sig in i ett så riskfyllt projekt, menade man. Men Kamprad såg möjligheterna och hade bestämt sig: Ju jävligare det är, desto bättre är det för oss. Om det vore enkelt skulle ju alla vara där.
Den man som fick i uppdrag att leda IKEA:s tredje etableringsförsök var Lennart Dahlgren. I IKEA älskar Ryssland berättar han om den passion och envishet som präglat såväl företagets som hans egen satsning.
Vi får följa med in i IKEA-kulturen och möta dess innersta kärna. Vi får inblick i Kamprads ledarstil, vilka värderingar som styr den internationella verksamheten, hur den framtida organisationen håller på att utformas och hur det är möjligt för ett svenskt företag att bli en av Rysslands viktigaste affärspartners. Vi får också veta vilka drivkrafter som legat bakom den närmast unika uthållighet som IKEA visat prov på och som nu börjar ge resultat.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
2
6
5
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.