av Margret S. Smith och Mary Kay Stein
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2014-05-09 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 160 |
ISBN | 9789127138582 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik Matematik & statistik ↳ Matematik |
Författarna ger dig som matematiklärare fem konkreta undervisningspraktiker för hur du strukturerat kan planera och genomföra rika klassrumsdiskussioner utifrån elevernas olika sätt att tänka:
Förutse vilka strategier elever kommer att använda för att lösa ett matematiskt problem. Överblicka och notera hur elever resonerar och arbetar under lektionen. Välja ut de arbeten som lämpar sig att presentera och diskutera i klassen. Ordna presentationerna för att maximera potentialen att fördjupa elevernas förståelse. Koppla ihop olika strategier och idéer för att hjälpa eleverna att förstå de matematiska sambanden.
Boken vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare i hela grundskolan såväl som gymnasieskola.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
3
4
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.