av Ingvar Lundberg och Görel Sterner
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2006-09-15 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 176 |
ISBN | 9789127722989 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Många barn som behöver särskilt stöd i skolan har svårigheter i både sin läsning och räkning. Men några barn som har svårt för läsning har inte svårt för matematik, eller tvärtom; elever med matematiksvårigheter kan vara utmärkta läsare. Frågan är hur svårigheter i läsning och räkning hänger ihop?
Boken presenterar den senaste forskningen på området och vänder sig till blivande lärare och specialpedagoger som ska verka i grundskolans tidiga del samt lärarfortbildningar.
Författarna ger konkreta råd om hur man kan kartlägga elevers svårigheter inom både läsningens och räkningens områden och hur man kan strukturera en god kunskapsbaserad undervisning. Boken rymmer många beskrivningar på övningar och arbetsmaterial att använda i vardagen. Ett kopieringsmaterial finns att köpa till boken.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.