av Ulf Blossing, Maria Jarl och Klas Andersson
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Kartonnage |
Utgiven | 2017-06-09 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 240 |
ISBN | 9789127818798 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Varför finns det stora skillnader i elevernas prestationer mellan olika skolor? Hur bör en skola organiseras för att uppnå skolframgång och höja resultaten?
Att organisera för skolframgång handlar om hur det inre arbetet på en skola kan organiseras för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande. I boken presenteras resultat från en studie som bygger på systematiska jämförelser mellan fyra framgångsrika och fyra icke framgångsrika skolor. Genom urvalet ges även ingångar till att förstå vad som inte fungerar, samt varför.
Boken innehåller värdefulla insikter och perspektiv för lärare och rektorer som arbetar med att utveckla och förbättra verksamheten i skolan och lämnar ett viktigt bidrag till forskningen om skolframgång.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
8
8
9
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.