av Gisela Håkansson, Åsa Wedin, Eva-Kristina Salameh, Asta Cekaite, Mari Bergroth, Siv Björklund, Anna Martin-Bylund, Karita Mård-Miettinen, Tünde Puskás, Marjo Savijärvi och Jennie Warström
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2018-08-24 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 250 |
ISBN | 9789127822740 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Hur kan vi på bästa sätt stödja förskolebarns andraspråkslärande och flerspråkiga utveckling, så att de blir väl rustade att klara av skolan? Hur ska vi tänka och hur bedrivs en väl fungerande språkundervisning i svenska som andraspråk?
I den här teoretiska grundboken tar författarna upp centrala aspekter av förskolebarns två- och flerspråkiga utveckling och lärande ur olika perspektiv: språkliga, didaktiska, sociala, familjeorienterade och samhälleliga. Syftet med antologins olika kapitel är att ge en trygg kunskapsgrund att planera sin verksamhet utifrån i enlighet med förskolans nyreviderade läroplan.
Boken vänder sig till förskollärarutbildningen, verksamma förskollärare samt övrig förskolepersonal, förskolechefer och skolpolitiker.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
1
7
6
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.