av Niklas Laninge och Arvid Janson
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2019-08-23 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 176 |
ISBN | 9789127824454 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Psykologi |
Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete.
För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör.
Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster eller rättare sagt skapar tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring.
Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren.
Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
5
7
9
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.