av Anne Lillvist, Karin Saler, Mia Heikkilä, Malin Lindberg, Jennie Schaeffer och Jens Engman
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Danskt band |
Utgiven | 2020-11-16 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 128 |
ISBN | 9789127827943 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Vad säger då forskningen om hur förskolans rum och möbler kan anpassas efter barnens och verksamhetens behov?
Boken beskriver, förutom forskning om rum i förskolan, hur barn kan involveras i processer som handlar om rum och förändring, och hur barns upplevelser av rum kan te sig. Utifrån tolv handfasta och inspirerande råd beskriver författarna hur rum kan utformas och hur möbler kan designas för en inbjudande och inkluderande förskola med lärande och lek i fokus.
Den här boken vänder sig till dig som förskollärare eller rektor i förskolan. Men även du som arbetar i skolan, leder pedagogiska utvecklingsarbeten eller ritar och designar förskolor, får här vägledning i hur rum som går i linje med styrdokument och pedagogik kan utformas.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
1
7
6
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.