av John Steinberg och Åsa Sourander
Förlag | GOTHIA förlag |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Flexband |
Utgiven | 2010-03-08 |
ISBN | 9789140670441 |
Kategori(er) |
Hur vänder man en stökig klass? Arbetsro, koncentration, fokus, engagemang och motivation? det vill väl alla som leder grupper med barn och ungdomar ha. Författarna sticker inte under stol med att det krävs krafttag att vända en klass från oro till fokus. Ingen dans på rosor utlovas och inga supermetoder presenteras som på mirakulösa sätt löser problemen. Men med hjälp av John Steinbergs teoretiska resonemang och Åsa Souranders praktiska erfarenhet läggs grunden till ett fungerande, genomtänkt arbetssätt och du får verktyg att analysera den egna ledarinsatsen. Tyngdvikten läggs på vad du kan påverka och åstadkomma, för att hjälpa dig att fokusera på möjligheterna, men även saker som kan försvåra ditt arbete undersöks så att du får en helhetsbild. Att vända en klass är uppbyggd kring ett antal principer. Kring dessa principer diskuterar John Steinberg bl.a. om ledarskap, värdegrund och resultat, och Åsa Sourander konkretiserar med sina exempel på hur hon har gjort i?sin? klass. På ett vardagsnära sätt behandlas även problematiska och svåra situationer. Att vända en klass ger även en mängd tips om rutiner samt listor och modeller som kan underlätta det dagliga arbetet.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
9
8
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.