Förlag | Gleerups Utbildning |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2016-05-18 |
Upplaga | 1 |
ISBN | 9789140693693 |
Kategori(er) |
Elever har olika bakgrund, olika kunskaper och olika erfarenheter, men i skolan möts de som ett kollektiv. Utmaningen för skolan är att skapa ett rum där alla dessa röster får mötas och brytas mot varandra, så att eleverna får de intellektuella utmaningar som är nödvändiga för att konstruera ny kunskap.
Lärande i skolan är till största delen beroende av olika språkliga aktiviteter. Det är dock inte alltid som dessa stimulerar elevernas lärande. Därför behöver medvetenheten om vilka aktiviteter som gynnar lärande och hur de kan formas i klassrummet öka.
I den här boken diskuterar författaren den teoretiska grundvalen för vilka språkliga aktiviteter som gynnar lärande och hur de kan gestaltas i klassrummet. Boken innehåller också ett flertal konkreta exempel på klassrumsaktiviteter som stimulerar lärandet.
Nils-Erik Nilsson är fil.dr. i svenska med didaktisk inriktning.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
4
3
7
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.