Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2000-04-28 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 199 |
ISBN | 9789144008097 |
Kategori(er) |
Religion |
Hur ger man skolelever en rättvis bild av främmande kulturer och religioner? Författaren diskuterar denna problematik och använder den tibetanska buddhismen som exempel på hur olika kulturer och religioner har beskrivits av forskare och resenärer under olika tider och utifrån olika politiska och religiösa aspekter. Dessa beskrivningar går igen i läroböckernas behandling av ämnet, vilket ställer frågor kring objektivitet, allsidighet och saklighet frågor som i boken behandlas under rubrikerna: Läroboken som uttryck för någons kunskap Lärobok och kunskapssyn Lära om och/eller lära av?Boken är främst avsedd som lärobok i didaktik vid lärarutbildningar där religions- och kulturkunskap ingår. Den kan också läsas av alla som har ett mer allmänt intresse för frågor kring val av kunskap om andra kulturer och religioner. (Studentlitteratur)
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
1
4
4
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.