Förlag | Studentlitteratur AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2003-08-14 |
Upplaga | 2 |
Antal sidor | 158 |
ISBN | 9789144032221 |
Kategori(er) |
Samhälle & politik |
Syftet med Lärarboken är att erbjuda lärare ett praktiskt och teoretiskt stöd i rollen som handledare och bedömare av projektarbeten. Med utgångspunkt i pedagogisk forskning och en gedigen praktisk erfarenhet relaterar författaren projektarbete till gällande styrdokument och det dagliga arbetet med undervisning i gymnasieskolan. Lärarboken ger handfasta förslag på hur bedömning, handledningssamtal, loggboksskrivande och lärandeprocessen i projektarbete kan gå till. Den tar upp praktiska frågor som lärarens kompetensutveckling, arbetsbelastning, ersättning, planeringstid etc. Boken riktar sig främst till lärare, lärarstuderande och lärarutbildare som önskar utveckla sin roll som handledare och bedömare. Lärarboken ingår i ett komplett undervisningspaket för kursen Projektarbete 100 p (PA1201). Materialet kan även användas i andra typer av projektarbeten inom gymnasieskolan och motsvarande grundläggande utbildning.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
1
5
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.