Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2007-08-17 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 256 |
ISBN | 9789144046051 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Läroplanen Lpo 94 frossar i begreppet ansvar, men vad står det för? Den här boken handlar om hur elever, lärare och skolledare möter och handskas med den ansvarsförskjutning som senare års decentralisering och utbildningsreformer medfört. Kraven förutsätter att elever kan och vill ta ansvar, vara flexibla och initiativrika. I klassrummet innebär ansvarsförskjutningen ofta att elever ställs inför en mängd val som kan medföra konsekvenser som lärare ?kanske inte förväntat sig. När de organiserar verksamheter som erbjuder elever personliga val skapas en oreflekterad social reproduktion och selektion grundat på elevens kulturella och sociala kapital. Boken vänder sig till blivande lärare och lämpar sig väl inom lärarutbildningarnas allmänna utbildningsområde. Dessutom passar den som kursbok inom skolledareutbildning och för kompetensutveckling av verksamma lärare samt andra yrkesgrupper med intresse för relationen mellan undervisningens organisation och elevers lärande.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
2
8
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.