av Thomas Barow
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2013-08-02 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 270 |
ISBN | 9789144071985 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Inkludering är en pedagogisk målsättning, utbildningspolitisk riktlinje och etisk förpliktelse som framförts i drygt två årtionden. I bokens första del beskriver författarna olika perspektiv på mångfald och differentiering: pedagogiska, didaktiska utbildningspolitiska, sociologiska och kommunikationsteoretiska synsätt som är nödvändiga att reflektera över.I bokens andra del presenterar författarna en rad möjliga tillväga gångssätt för hur elevers olikheter kan tillvaratas i undervisningen. De presenterade ansatserna och metoderna är dock inga färdiga recept. Med hänsyn till bland annat innehåll, elevers motivation och intressen behöver de varieras och anpassas till de konkreta förutsättningarna i varje klass. De olika exemplen syftar till att vara inspirerande för vidareutveckling av den egna undervisningsstilen.Antologins syfte är att presentera möjligheter för hur undervisningen kan utvecklas och anpassas med hänsyn till mångfalden i klassrummet och elevers individuella behov. Boken vänder sig både till lärarstudenter och verksamma lärare som söker inspiration och nya idéer för sin undervisning.
Hittills har vi återanvänt
2
4
6
0
7
7
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.