av Frans Ørsted Andersen, Grethe Kragh-Müller, Louise Veje Hvitved, Tanja Kragh-Müller, Daniela Cecchin, Rebecca Isbell, Ruth Theilmann, Birgitte Madsen, Jóhanna Einarsdòttir, Pamela Evanshen och Hans Henrik Knoop
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2012-03-09 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 233 |
ISBN | 9789144072012 |
Kategori(er) |
Miljö & hållbarhet |
I dagens förskolor är lärande och lek väl sammankopplade och av stor betydelse för barns utveckling i både förskola och skola. I Goda lärmiljöer för barn betonar författaren sambandet mellan lek, lärande och utveckling. Områden som behandlas är bl.a.: * fri lek och lärande * lek som inspiration * lek- och lärmiljöer * naturpedagogik * lärmiljöer ur barns perspektiv * lärmiljöer i tidiga skolår * bra undervisningsmiljöer * Reggio Emiliapedagogik.Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1-3.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
4
0
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.