• Inga resultat

Search

Medierätt 2 | 4:e upplagan

av Daniel Tornberg och Katarina Ladenfors

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Studentlitteratur
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2011-08-04
Upplaga 4
Fler upplagor 2004/3
Antal sidor 72
ISBN 9789144076706
Kategori(er) Juridik
 ↳ Marknadsrätt
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1-3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier. Medierätt 2 behandlar - de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring - marknadsföringslagen - andra viktiga marknadsrättsliga lagar - innebörden av "god marknadsföringssed" - regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner. Denna fjärde upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels en ny marknadsföringslag som trädde ikraft den 1 juli 2008. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet. Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv. Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet. Fjärde upplagan Medierätt 1 Medierätt 3
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 1 

 6 

 9 

 5 

 4 

 7 

 4 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Radergummi

Radergummi (vit)

Pris: 5 kr

Köp
Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng