av Ingela Wadbring och Gunnar Nygren
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2013-05-03 |
Upplaga | 5 |
Fler upplagor | 2005/3, 2008/4 |
Antal sidor | 389 |
ISBN | 9789144082554 |
Kategori(er) |
Media & kommunikation |
Medievärlden förändras snabbt. Nya medieformer växer fram samtidigt som de traditionella medierna förändras. En teknisk konvergens gör att medieformerna glider samman i nätbaserade och mobila medier, samtidigt som medierna också blir mer nischade och publikerna fragmenteras. De ekonomiska driv krafterna blir allt viktigare, mönstren i medieanvändningen ritas om och nya informationsklyftor skapas. Förutsättningarna för det offentliga samtalet och de demokratiska processerna förändras. I denna femte och helt omarbetade upplaga av På väg mot medievärlden 2020 analyserar medieforskare från olika ämnesområden utvecklingen. Fokus ligger på de nätbaserade digitala medierna - dels sådana som växer fram ur traditionella medieföretag, dels nya medieformer som utgår från användarna. Boken vänder sig till studenter i medie- och kommunikations vetenskap, journalistik och medieteknik. Den riktar sig också till andra läsare som har behov och intresse av att följa det som händer inom medievärlden - och vart den är på väg. Femte upplagan
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
5
7
8
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.