av Ulf Brinkkjaer och Marianne Höyen
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2013-11-19 |
Upplaga | 1 |
Fler upplagor | 2020/2 |
Antal sidor | 127 |
ISBN | 9789144093468 |
Kategori(er) |
Filosofi & idéhistoria Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Kunskap är inte något som faller ner från himlen; det är något som människor producerar. För att kunna tala om och fundera kring den produktionsprocessen behövs ett tillräckligt detaljerat fackspråk. Med den här boken får studenter en verktygslåda som fungerar på två sätt: Den ökar möjligheterna att medvetet reflektera över frågor som de bör ställa sig när de ska tillägna sig vetenskapliga resultat. Den ger också väsentliga perspektiv på det egna vetenskapliga arbetet, aktuellt både när de ska arbeta med mindre uppgifter och när de kommer till examensarbetet. Vetenskapsteori för lärarstudenter är en introduktion och banar därmed en första väg in i vetenskapsteoretiska överväganden för studenten. I varje kapitel finns exempel från pedagogisk verksamhet som hjälper till att förklara bokens vetenskapliga poänger. För den som är extra vetgirig har varje kapitel försetts med förslag till vidare läsning. Boken vänder sig till studenter på alla lärarprogram och till lärare i fortbildning.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
6
2
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.