Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2016-08-12 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 160 |
ISBN | 9789144114927 |
Kategori(er) |
Vilket är mest fördelaktigt – att satsa på egen kompetensutveckling eller att köpa in den kompetens företaget behöver? Svaret är troligtvis både och, beroende på typen av kompetens. I dag väljer företag och organisationer i växande omfattning att köpa eller hyra kompetens, eller att samverka med andra, både i stället för och som komplement till att utveckla kompetensen själva. Det kan vara för att avlasta medarbetare, komplettera med specialistkompetens, möjliggöra nya satsningar eller förändra den egna verksamhetsinriktningen.
Bokens utgångspunkt är att företag behöver förbättra sina processer för såväl kompetensutveckling som inköp av kompetens och få en djupare förståelse för kompetensköpens speciella karaktär. Det handlar om överföring och utveckling av kompetens genom samproduktion mellan köpare och leverantör. De flesta företag har potential att förbättra utväxlingen på köpt kompetens och därmed få ut mer av insatta resurser och undvika felsteg som kan påverka ekonomi, verksamhet och konkurrenskraft. Hur detta går till beskrivs i den här boken, och författaren ger många praktiska exempel på förutsättningar och metoder för kompetensköp och kompetensöverföring.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
2
7
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.