av Cay Bond
Förlag | Wahlström & Widstrand |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2002-10-03 |
Antal sidor | 199 |
ISBN | 9789146180388 |
Kategori(er) |
kläder som kultur och personligt uttryck
Cay Bond, trendanalytiker på trendbyrån Promostyl, har skrivit en initierad skildring och kärleksfull hyllning till den bransch som hon varit verksam i sedan 60-talet - modebranschen. Här beskrivs mode ur de mest skilda aspekter - som kultur, som konst, som "big business", som socialt och personligt uttryck. Vi får följa utvecklingen i modets huvudstad Paris och dess påverkan på världen, men också hur nordisk design växt fram och blivit en trendig exportvara. Boken är genomgående illustrerad, ofta med bilder av världens främsta modefotografer.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
2
9
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.