Search

ButiksBoken - För dig som jobbar inom detaljhandeln | 1:a upplagan

av Helena Schmidt Thurow och Ann Sköld Nilsson

Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2004-08-17
Upplaga 1
Antal sidor 224
ISBN 9789147073757
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

I ButiksBoken får du en helhetssyn på butiksarbete och samtidigt handfasta tips och råd om hur du kan förbättra, utveckla och se nya möjligheter i just din butik. Teori varvas med många praktiska exempel på framgångsrika metoder från olika butiker och branscher.

Läs mer
ButiksBoken är en angelägen bok för alla som arbetar inom detaljhandeln, där framgången ytterst styrs av det dagliga arbetet i den enskilda butiken. ButiksBoken ger dig kunskap och inspiration till att vilja och till att våga!
Här får du en helhetssyn på butiksarbete och samtidigt handfasta tips och råd om hur du kan förbättra, utveckla och se nya möjligheter i just din butik. Teori varvas med många praktiska exempel på framgångsrika metoder från olika butiker och branscher. Du får ta del av insiktsfulla intervjuer med ett stort antal personer inom detaljhandeln. Att en framgångsrik butik är en lönsam butik är självklart. Ökad lönsamhet kan du uppnå på tre sätt: Genom att minska dina kostnader, höja priserna eller öka försäljningen. ButiksBoken handlar om det svåraste och roligaste sättet - hur du med utgångspunkt från din butik och dina kunders behov kan åstadkomma en ökande försäljning.
Författarna delar med sig av sina egna erfarenheter och presenterar intressanta fakta från sin undersökning bland de större detaljhandelskedjorna i Sverige.

Helena Schmidt Thurow - marknadsförare med mångårig erfarenhet från specialvaruhandeln; som marknadschef för Guldfynd/Hallbergs Guld samt inom IKEA i Asien. Har även en bakgrund som journalist och informatör. Avslutade en MBA-examen vid Henley Management College parallellt med arbetet med boken. Arbetar nu som konsult.
Ann Sköld Nilsson - marknadsförare och kommunikatör som verkat många år inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln såväl som specialvaruhandeln, senast som marknadschef för The Body Shop. Har erfarenhet av både praktiskt butiksarbete och strategiskt arbete med varumärkesfrågor, service- och konceptutveckling. Nu verksam som konsult och föredragshållare inom marknadsföring och intern kommunikation.

Om författarna
Helena Schmidt Thurow - marknadsförare med mångårig erfarenhet från specialvaruhandeln; som marknadschef för Guldfynd/Hallbergs Guld samt inom IKEA i Asien. Har även en bakgrund som journalist och informatör. Avslutade en MBA-examen vid Henley Management College parallellt med arbetet med boken. Arbetar nu som konsult.
Ann Sköld Nilsson - marknadsförare och kommunikatör som verkat många år inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln såväl som specialvaruhandeln, senast som marknadschef för The Body Shop. Har erfarenhet av både praktiskt butiksarbete och strategiskt arbete med varumärkesfrågor, service- och konceptutveckling. Nu verksam som konsult och föredragshållare inom marknadsföring och intern kommunikation.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 3 

 1 

 2 

 9 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng